הגראי"ל שטיינמן לבחורי ישיבה: גם לבקשת הורים, אין לגלח זקן

השבוע הבהיר הגראי"ל כי אפילו עם משחה אין ראוי לגלח מפני מראית העין, שנראה שגילח עם מכונה
איתי גדסי 1 Comment on הגראי"ל שטיינמן לבחורי ישיבה: גם לבקשת הורים, אין לגלח זקן

הגראי"ל נשא דברים תקיפים נגד גילוח הזקן, ואמר: "אפילו אם הוריו מבקשים ממנו לגלח לא ישמע להם" • ומה הגיב הגראי"ל כשסיפרו לו על בריחתו של החפץ חיים זצוק"ל מבימת בית הכנסת?

השבוע הבהיר הגראי"ל כי אפילו עם משחה אין ראוי לגלח מפני מראית העין, שנראה שגילח עם מכונה
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גדולי התורה וראשי הישיבות מפצירים מזה שנים בבחורי הישיבות הליטאיות, שלא לגלח את זקנם. זכורים היטב מכתביו וקריאותיו של מרן הרב שך לבחורי הישיבות, שהסבירו את חומרת הגילוח ואת מעלת שמירת הצורה היהודית.

מרן הגראי"ל שטיינמן מזכיר לעתים קרובות לקרוביו ולמבקשים עצתו וברכתו, ומעורר להם את עניין גילוח הזקן. השבוע הבהיר הגראי"ל כי אפילו עם משחה אין ראוי לגלח מפני מראית העין, שנראה שגילח עם מכונה.

הגראי"ל התבטא גם שאפילו אם הוריו מבקשים ממנו לגלח לא ישמע להם, אלא יכול לקצץ את הזקן, ולהשאיר מעט שיהא ניכר זקן, כמובא בשם החזו"א.

העלון פרי חיים המצטט את דברי הגראי"ל, מציין כי בהזדמנות אחרת, סיפרו לראש הישיבה את מה שהובא בספר מאיר עיני ישראל, שהחפץ חיים זצוק"ל היה דרכו לשבת בבית הכנסת ליד הבימה, כדי לשמוע היטיב את הבעל קורא, ופעם אחת העלו לתורה אחד שהיה מגלח זקנו, וכשראה את זה החפץ חיים, ברח והתרחק מהבימה, להראות שאין דעתו נוחה בזה שכיבדוהו לעלות לתורה.

לדברי הנוכחים, הגראי"ל לא הבין מה מתפעלים מהמעשה, "הרי זה פשיטא".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    וללכת ללשכת השמד מותר???
    תקשיבו עכשיו בקו ההגנה איך מפילים בחורי ישיבות לשמד השם ירחם, בחור מישיבת אוצרות התורה מספר שם איך הרשעים הפילו אותו בפח וניצלו את תמימותו ציידי לשכת השמד.